הייסל יבוא ושיווק      "מכירה ישירה ללקוח הסופי ללא פערי תיווך"          מוקד הזמנות: 077-2035676





 
  

  
         


        
         
מונה:

תאריך ושעה
 

אייפון \ אייפוד - קונסולת המשחקים הבאה !!!


ביום שהושק האייפון ספק אם יכולת למצוא מומחה אחד שיכול היה לצפות את ההשפעה של המכשיר הזה על תחומים שונים כמו אינטרנט סלולארי או תחום המשחקים. בכלל, לאור העובדה שאפל החליטה לשחרר את המכשיר כפלטפורמה סגורה הרמטית, ללא שום יכולת של המשתמש להתקין עליו תוכנות, קשה היה לחזות את ההמשך. אבל ההמשך קרה...
כאשר גרסה 2.0 יצאה לאוויר ביחד עם ה SDK (ערכת פיתוח למכשיר) היה כבר ניתן להבין שמשהו גדול הולך לקרות וכאשר ה AppStore התחילה לצבור תוכנות ומשחקים ובעקבות זה קהל משתמשים גדול הכל פתאום התחיל להתבהר.
 
כאמור, בתחילת הדרך אפל יצרה מכשיר נהדר אבל ריק מתוכן. לא היה ניתן להתקין עליו שום תוכנה חיצונית ללא פריצתו. אלו שפרצו (כל מי שחי מחוץ לארה"ב וחלקים משמעותיים מאלו שכן חיו בארה"ב) אותו יכלו להתקין תוכנה בשם installer -שאפשרה להתקין תוכנות שפותחו על ידי מפתחים חיצוניים. רוב המשחקים היו ברמה של משחקי קומודור 64 אבל לפחות כך יכולנו להנות מעט מהיכולות האדירות של המכשיר. פריצת הדרך הגיעה עם שחרור ה SDK ביחד עם גרסת 2.0 של המכשיר שפתחה אותו להתקנה של תוכנות שעברו את הסינון של אפל. הדרך הייתה להוריד את התוכנה או המשחק מהחנות של אפל ואז להתקינו.
 
אני זוכר לא מעט כתבות באתרי אינטרנט שלא הבינו את הצעד הזה של אפל. היו שקראו לזה פלופ ולא הבינו למה אפל מתעקשת לשלוט בתוכן שיותקן על המכשיר ולא נותנת לשוק לקבוע מה לעשות איתו. היום כבר ברור שכמו שאפל הצליחה להשפיע באופן מכריע על תעשיית המוזיקה על ידי ה- iTunes Store כך היא גם משפיעה היום על תעשיית המשחקים.
עד כה הצטברו כ 85 אלף תוכנות ומשחקים - מספר מרשים בהתחשב בזמן הקצר שעבר שהורדו כ- 2 ביליון (!!) פעמים על ידי בעלי האייפון והאייפוד טאצ'. ללא ספק מדובר במהפכה של ממש. עיון קצר ברשימת התוכנות הנמכרות ביותר מציג תמונה ברורה – הרוב המוחלט הם משחקים לעומת מיעוט של תוכנות שימושיות. אכן האייפון הפך להיות מכונת משחקים משומנת למדי.
 
קודם כל מדובר במכונת מזומנים אדירה שמגלגלת מאות מיליונים אשר מתחלקים בין המפתחים ואפל עצמה. ברשת מסתובבים לא מעט סיפורים על מפתחים שעזבו את מקומות העבודה על מנת לפתח תוכנות לאייפון והצליחו להתעשר בין לילה. כמובן שעל כל סיפור הצלחה נוכל למצוא כישלונות רבים ואחת הבעיות הקשות שאפל מתחילה להתמודד איתה (ורק תחמיר) היא הדרך לגרום למשתמש לשם לב למבול התוכנות הקיימות. מעבר לכך מדובר ביצירת טרנד חדש שכל יצרניות הטלפונים מנסות להצטרף אליו על ידי פתיחת חנות מקוננת של תוכנות.
 
כשמנסים מעט להעמיק במגמות שרואים בתעשיית המשחקים מגלים שכיום חלק גדול משוק המשחקים מתאים עצמו לחליל של חברת התפוח. מותגי יוקרה כמו Need For Speed או Sims גילו שעל מנת להצליח למכור כמויות ולהרוויח בגדול עליהם לשנות פאזה בכל הקשור למחיר. 4.99 דולר הפך להיות מחיר יקר עבור משחק איכותי בייחוד שיש לו מתחרים טובים לא פחות ב 0.99 דולר. בעצם רק משחקים מאוד מסוימים מרשים לעצמם לצאת לעולם עם מחיר של 9.99 דולר. אגב, אותם משחקים עולים כפול או יותר עבור קונסולות מתחרות כך שבעצם ניתן לטעון שמשתמש האייפון מקבל תמורה טובה יותר עבור על סנט שהוא מוציא. 
 
אגב, האייפוד טאצ' הוא סיפור מופלא בפני עצמו. כאשר אפל החלה לשווק אותו היא לא באמת ידעה באיזה אופן למתג אותו. האם הוא נגן מוזיקה? נגן סרטים בשל המסך הגדול? או אולי בכלל להבליט את אפשרות הגלישה הנוחה באינטרנט? בעצם אפל היא לא זו שהגיעה להחלטה אלא השוק עצמו קבע שמדובר במכונת משחקים שתתחרה באופן ישיר בכל הקונסולות הניידות כמו PSP של סוני או ה DS של נינטנדו. במבט לאחור זה נשמע מאוד הגיוני, למכשיר יש יכולות גרפיות טובות, חיבור לרשת דרך WIFI, חיישני תנועה ומסך מגע, מדוע שלא יהיה מתחרה ראוי? בעבר המאוד לא רחוק זה לא היה לחלוטין ברור. היום, לאחר שדרוגי החומרה המאסיביים שעשתה אפל למכשיר הוא הפך להיות מתחרה חזק יותר. אגב, שמועות עקשניות טוענות שאפל נמנעה מלהוסיף לו מצלמה בדיוק בגלל הרצון למתג אותו כקונסולת משחקים ולא כאח הקטן של האייפון.
 
מה צפוי בהמשך? בעתיד המיידי נראה את מגמת התשלום פנים אפליקציה מתגברת. אם עד כה המפתח היה משחרר שתי גרסאות למשחק, האחת לייט שהייתה חינמית והוגבלה באופן מסוים ומטרתה שיווקית והשנייה מלאה לחלוטין שעלתה כסף מעכשיו יוכל המפתח להציע את התוכנה בחינם והמשתמש שירצה להשתמש בכל האפשרויות יצטרך לרכוש אותן מתוך האפליקציה. לדוגמה, את נשחק במשחק יריות כלשהו, נצטרך לשלם סכום מסוים עבור שדרוג הנשק שלנו או לחילופין אם נרצה לשחק און ליין עם חברים נצטרך לשלם תוספת. בעצם המשחק הבסיסי יהווה פלטפורמה להצעת שירותים בתשלום.
 
תהנו...

צוות Hicell

אביזרים לאייפון
www.hicell.co.il

אודות

מכירה ישירה מהיבואן לצרכן

מערכת השיווק שלנו מושתתת על כמה עקרונות מרכזיים:

* קניה ישירות מהיבואן המקורי.

*
מכירה ישירה ללקוח הסופי ללא פערי תיווך.

*
מהירות ושירות ללא תחרות.

*כוח קניה ופריסה שיווקית בדרכה נמכר המוצר ישירות ללקוח הסופי.

                הוזלת מחיר המוצר עבור הלקוח!

צור קשר

 
מוקד שירות לקוחות:
 
לייבסיטי - בניית אתרים